O projekcie

Kampania „Polski drób gwarancją jakości – stop importowi drobiu z Ukrainy” jest skierowana do konsumentów oraz producentów mięsa drobiowego. Organizacje, federacje i związki zrzeszające producentów drobiu alarmują, że import mięsa drobiowego zza wschodniej granicy może doprowadzić do upadku polskiego drobiarstwa. Polscy producenci drobiu muszą spełniać wiele wymagań fitosanitarnych gwarantujących bezpieczeństwo żywnościowe. Dzięki temu konsumenci mają pewność, że zakupione przez nich artykuły drobiarskie spełniają najwyższe normy jakościowe i mają pozytywny wpływ na zdrowie. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami, które ponoszą polscy producenci.

Nad produktami spożywczymi napływającymi z krajów spoza Unii Europejskiej (w tym z Ukrainy), służby sanitarne nie mają żadnej kontroli. Przepisy unijne nie są tam przestrzegane. Importowane mięso drobiowe jest tańsze, ale dużo niższej jakości i nie powinno być dopuszczone do sprzedaży.

Celem kampanii, jest zwiększenie świadomości konsumentów w kwestii pochodzenia produktów drobiowych i ich jakości oraz zwrócenie uwagi producentów, na stosowanie bardziej czytelnego brandingu, poprzez zamieszczanie na opakowaniach znaku „Produkt polski”.